Navigations
+Follow Instagram Twitter Dashboard
The little symphonies of life
A personal blog by nana ♥
Home

Move on
 
Saturday 14 September 2013 

Assalamualaikum ollsssssssss . . . . . 

Wuuu whatsapp guysssss ! Lama dah tinggalkan blog tercinta tersayang terbaby baby ni . Kasihan kamu ini , sudah kelihatan seperti sarang tikus . Kotor .

Mungkin saya kelihatan gembira sekarang ini . Tapi percayalah itu hanya penipuan semata mata . Hanya fizikal yang kelihatan begitu , dan tiada siapa bagaimana mental saya kelihatan ? Segalanya tidak sama seperti fizikal saya . Sejak akhir akhir ini saya tidak seperti saya yang dulu . Tidak lagi seceria yang dulu , tidak segembira yang dulu . Saya tak berapa suka dengan situasi yang sekarang . Saya tak berapa suka dengan perasaan yang sekarang . Saya tak berapa suka dengan diri saya yang sekarang . Dan apa yang mengubah semua ini ? Hanya satu yang mengubah ini semua , masalah . Ya , masalah yang tak pernah berhenti henti datang yang mengubah situasi , perasaan dan diri saya . 

Dah penat dah aku nak menangisi semua ini . Dan aku selalu berharap masalah ini akan berhenti datang dalam hidup aku , orang yang aku sayang , dan orang sekeliling aku . Dan itu sebabnya hati aku sentiasa berada di Johor , hanya jasad berada di Nilai . Dan aku nak semua ini berakhir dengan baik dan menjadi situasi seperti dulu . Ada perasaan seperti dulu . Menjadi aku yang dulu . Sumpah aku nak semuanya berakhir sebelum keadaan menjadi lebih teruk . 

Demi Allah , aku rindu keadaan rumah yang riuh dengan gelak ketawa , memekak dalam rumah . Demi Allah , aku rindu nak mengadu nasib dekat orang dalam rumah . Demi Allah , aku nak keluar sama sama dengan orang dalam rumah . Demi Allah , aku rindu nak mengalan ngalan orang dalam rumah . Semua berubah sebab berlaku salah faham . Sumpah , aku sedih bila jadi macam ni . Aku tak pinta semua ini . Dan aku tau orang dalam rumah pun tak pinta semua ini . Dan aku tak tau sampai bila semua ini akan berlaku ? Ya Allah . 
Dan sejuta maaf aku pinta daripada orang dalam rumah jika perbuatan aku melukakan hati salah seorang dalam rumah itu . Sejuta maaf jika kata kata aku membuatkan salah seorang dalam rumah itu tidak senang dengan aku . Sejuta maaf aku minta daripada orang dalam rumah itu jika keputusan yang aku buat baru baru ini membuatkan kalian terkilan atau berkecil hati dengan aku . Demi Allah , aku bukan tak nak beritahu kalian . Tapi percayalah , aku tak nak buat kalian terkejut jikalau aku beritahu kalian tentang keputusan aku itu . Tidak mengapa , aku faham kalau kalian tidak boleh terima semua ini . Ia juga merupakan salah aku . Aku terimanya dengan hati yang terbuka . Maaf sekali lagi .

Walau apa pun yang terjadi , kalian tetap di hati aku . Kalian tetap ku sayangi sentiasa . Kalian tetap ku sebut dalam doakan ku . Kalian adalah keluarga kedua ku . Kalian tidak akan pernah ku lupakan sampai bila bila . Aku akan tetap teruskan hidup walaupun ia perit . Aku akan teruskan hidup walaupun aku tersekat dalam kisah yang lepas . Aku akan terus kan hidup walaupun aku tidak kuat teruskan hidup tanpa kalian disisi seperti dahulu . Maafkan ku sekali lagi . . . . . .
       
                                                                                                                                                           Nana


Labels:



Copyright ©.Layout by:Evangelista. Navigation thingy by Wanaseoby . All rights reserved.