Navigations
+Follow Instagram Twitter Dashboard
The little symphonies of life
A personal blog by nana ♥
Home

Ya Allah :'(
 
Monday 17 December 2012 

Assalamualaikum and hi fellas*lambai tangan* . Tepat pada pukul 8.40 malam , air mata yang dah lama tak menitis , akhirnya menitis juga . Kesedihan yang tak dapat dibendung lagi dan segala kegembiraan hilang dalam sekelip mata . Tak tahu di mana dan apa kesalahan yang telah saya lakukan sehingga mencetuskan kemarahan orang lain*tahan air mata* . Ya Allah , Kau kuatkan lah hati ini untuk menempuh segala dugaan yang telah Kau berikan . Sudah puas menahan segala kesedihan dalam hati , akhirnya terlerai juga dalam tangisan*usap dada* . 

Firstly kita minta maaf jika segala tingkah laku kita mengguriskan perasaan awak semua . Seriously kita tade niat nak buat cenggitu . Dan mungkin tingkah laku kita itu kita lakukan tanpa kita sedar*tunduk* . Mohon maaf sekali lagi . Kepada yang bagi semangat melalui phone , terima kasih bebanyak . Hanya Allah yang mampu balas . Tak sangka yang awak semua masih amik berat pasal kita*lap air mata* . Kita cuba untuk tunjukkan pada awak semua yang kita kuat untuk hadapi dugaan nih . Tapi ia susah sangat ? Awak tau tak susah macam membawa beban di belakang badan ? Hanya Allah yang tau betapa sakitnya hati nih bila nak move on dengan perlian orang nih . Walhal kita tak tau apa - apa tentang itu ini .

Kehadiran seorang kawan dalam hidup kita adalah untuk berkongsi suka duka , mendengar masalah dan segalanya . Kita akan menganggap dia sebagai salah seorang ahli keluarga kita . Tapi itu tak akan terjadi jika kawan kita sendiri menuduh kita bukan - bukan . Betapa luluhnya hati nih . Segala yang kita inginkan tak menjadi kenyataan . Timbul perasaan tak sangka terhadap kawan kita . Dia meletakkan kita dalam situasi yang kita tak pernah hadapi . Dengan senang hati dia menuduh kita itu ini , sedangkan dia mengenali diri kita macam mana . Kita cuba untuk lupakan apa yang dikatakan , tapi ia bukan perkara yang senang . Apa yang dikatakan sering bermain di dalam fikiran . Bukan mudah awak untuk kita lupakan semua tuh*sigh* .

Bila kita dah kehilangan kawan yang kita anggap macam keluarga , kita rasa macam tiada gunanya kita lagi berkawan . Sumpah awak , itu lah yang kita rasa bila dia seolah - olah terus menyalahkan kita tanpa memberi ruang untuk menjelaskan segalanya . Sometimes timbul rasa serik untuk berkawan disebabkan dia . Mungkin dia sayangkan kawan , tetapi tak sepatutnya dia tuduh kita atas bukti dan saksi yang belum tentu betul*berlinang air mata* . Cukuplah kita tak bertegur dengan dia selama setahun . Kita tak nak perkara nih berulang sebab dia nak pertahankan hubungan cinta kawan baik dia . Hati kita sebak bila dia cakap kita bersubahat simpan rahsia kisah cinta kawan baik kita . Apakah semuanya ini ? Kita tak pernah buat cenggitu . Kita tak boleh nak tahan perasaan sedih lagi .

Thats why kita lebih suka menyendiri daripada mempunyai ramai kawan . Takut perkara sebegini terjadi . Dah pun berlaku*kesat air mata* . Kita tak berapa suka update blog sedih pasal kawan , takut ada yang kata kita meminta perhatian daripada orang luar . Tapi percayalah kita tade niat nak jadi Attention Seeker , kita cuma ingin meluahkan perasaan yang dah terbuku dan hampir menjadi kulat dalam hati . Kita berharap awak semua bahagia disamping kawan - kawan tanpa ada perasaan yang tidak menyenangkan . Kita tau ramai yang pernah mengalami situasi seperti yang saya alami . Biasalah duniawi sekarang tak pernah sama dengan duniawi dulu . Macam - macam boleh dalam hidup kita . 

Sejujurnya awak , hati kita masih berdarah disebabkan tuduhan tuh . Mungkin ia akan masa yang lama untuk menjadi parut . Dan kita tak akan pernah lupakan semuanya ini . Biarlah ia menjadi kenangan dalam hidup kita . Lagipun kita tak akan berjumpa dengan dia sebab kita dan dia dah bawa haluan masing - masing . InsyaAllah , jika diizinkan oleh Allah , kita nak jumpa dia dalam keadaan yang ceria dan tanpa persengketaan . Mungkin Allah ingin menguji persahabatan kita dengan dia and Allah ingin kita bersedia dengan ujian yang lebih berat lepas nih . 

Perjalanan hidup kita masih jauh dan kita tak boleh mengalah sekarang . Kita dah pun maafkan dia dan berharap dia tak akan lakukan ini pada orang lain . Ya Allah , sesungguhnya aku ini hanya lah manusia biasa dan sering melakukan kesalahan . Maka , Kau ampunkan lah dosa aku . Sesungguhnya dugaan yang Kau berikan ini adalah untuk mematangkan diri aku ini . Amin*menekup muka* .
Tolong doakan untuk kami semoga kami kuat untuk hadapi dugaan yang Allah beri pada kami . Kami mengharapkan jalan penyelesaian yang terbaik untuk masalah ini . Doakan kami dapat menjalani kehidupan yang bahagia seperti biasa . Kami tak nak jadi mangsa keadaan lagi . Kami tak nak jadi bahan tuduhan orang lagi . Kami tak nak jadi bahan fitnah orang lagi . Cukuplah sampai disini sahaja*turnon lagu Sudah Cukup Sudah* . Kami dah cukup terseksa dan kami inginkan kebahagiaan di dunia ini . Terima kasih dan assalamualaikum*menitis air mata* . Wait , scroll ke bawah dulu*senyum* .
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
We try to never let people make us feel down :)



Labels:



Copyright ©.Layout by:Evangelista. Navigation thingy by Wanaseoby . All rights reserved.