Navigations
+Follow Instagram Twitter Dashboard
The little symphonies of life
A personal blog by nana ♥
Home

Couple is problem
 
Sunday 16 December 2012 

Assalamualaikum and hello fellas :)
Hello sunday and saya tak bersemangat hari nih . Terlalu banyak masalah yang bermain dalam jiwa dan otak fikiran saya . Dah tak termampu nak fikir*mengeluh* . Sekarang nih , saya hanya mampu berdoa semoga Allah meringankan segala beban yang ditanggung dan memaafkan dosa - dosa yang telah saya lakukan . Ibu pernah berpesan kalau kita ditimpa masalah atau dugaan , kita mesti bersabar dan anggap Allah sedang menguji kita sebab Dia sayang kita . Allahuakbar ! Dan sesetengah orang cakap bila masalah dan dugaan datang menimpa , Dia ingin menjadi kita lebih matang untuk menyelesaikan masalah tanpa mengharapkan bantuan orang tengah . Tapi saya akan menjadi putus asa jika masalah itu berkait rapat dengan kawan . Ya Allah , sampai migran fikirkan benda nih . Bukan senang nak berdepan dengan kawan yang bermacam - macam ragam . Rasa macam nak telan pil bebanyak , then tak sedarkan diri untuk selama - lamanya . Astaghafirullahalazim*menekup muka* .

Aku paling menyampah kalau bergaduh pasal boyfriend . Macam tade benda lain yang nak digaduhkan . Balik - balik pasal lelaki , balik - balik pasal lelaki . Ya Allah , Ya Rabbi fed up aku cenggini . Girls , boyriend is not our muhrim . So why we should argue because of them ? What we get from that argument ? It's nothing . Bila kita gaduh pasal lelaki , lagi - lagi dengan classmates sendiri , itu amat memalukan . Lelaki akan bosan dan mula cari lain . Apa yang kita dapat kalau kita duk berebut lelaki sedangkan kita tak tau sama ada dia akan jadi suami kita di masa hadapan . Cukup - cukup lah berebut sana sini . Buang masa and buang tenaga je . Actually when we have a couple , it's only gives a problem for us . Bayangkanlah , bila kita couple kita tak dapat buat benda yang kita suka and kena inform dengan partner kita . Parent kita pun tak pernah buat cenggitu dengan kita . Ada memang ada , tapi tade lah nak busybody memanjang sedangkan dia adalah orang asing bagi kita . Dalam umur kita yang dalam lingkungan belasan tahun nih , patutnya memegang konsep "THROW A ROCK TO THE BOYS " . Belum masanya untuk kita fikirkan pasal jodoh - jodoh . Apa yang sepatutnya kita fikirkan is education , future and hopes that we put in our life . 

Dear girls , kita sepatutnya jual mahal dengan lelaki , bukannya jual murah . Kita kena buktikan pada lelaki yang kita boleh hidup tanpa lelaki yang bukan muhrim . Kita hanya serahkan cinta kita pada lelaki yang betul - betul layak dan dapat membimbing kita ke jalan Allah . Tak perlu berebut lelaki kerana ia hanya akan mencalarkan imej kita sebagai seorang perempuan . Setiap orang pasti akan menemui jodoh sendiri . Yakinlah bahawa Allah telah menentukan jodoh yang terbaik untuk kita semua . Dan Allah tau apa yang terbaik untuk kita semua . 

Remember girls , couple is not everything . Sometimes couple can ruin our happiness and our future . And because of couple , friends always avoid from us . One more thing , dalam Islam tak pernah wujud pasal couple nih .So , tak perlu pening kan kepala untuk fikirkan cara untuk rampas balik lelaki yang dah berpaling kasih . Tiada gunanya . Sometimes kita terpaksa terima hakikat yang kita kena lepaskan si dia untuk orang lain . Allah telah tentukan segalanya . Mungkin Allah nak tunjukkan lelaki yang lebih baik di masa depan . 

*Nota kaki : If you lost your boyfriend , you still have Allah , your family and your friends :)
                                                                                                                                                Much love ,
                                                                                                                                                  Nana :*



Labels:



Copyright ©.Layout by:Evangelista. Navigation thingy by Wanaseoby . All rights reserved.