Navigations
+Follow Instagram Twitter Dashboard
The little symphonies of life
A personal blog by nana ♥
Home

Have Fun With Friends :)
 
Wednesday 3 October 2012 

Assalamualaikum and Hello fellas . . .
Hello Wednesday*lambai tangan* . I'm too tired . Baru balik sekolah then sempat menyinggah ke bank untuk bank-in duit abang . Rasa macam nak melutut menyembah bumi*kesat peluh* . Ini semua disebabkan matahari yang terik dan kedegilan diri untuk menempuh matahari . So sengal , aite ? Dah tau diri sendiri ada migrain still nak buat perkara yang boleh menyusahkan orang . Hmmm*tampar muka* . 


                     Sad Quotes, Sad Quotes Images, Sad Sayings
Eventough penat , aku menggagahkan diri untuk update my chicky boom blog aku nih*senyum* . Ada something yang perlu aku describe pasal aku dan my beloved friends . I'm sure you all jugak ada kawan yang you all tak boleh describe perangai dia and always think something negative about her or him . Just admit it . Berkawan berkurun tahun pun belum tentu dia boleh memuaskan hati kita . Same goes with me . Sometimes kita tak tau perangai kawan kita tuh macam mana ? Entah-entah panas baran , kuat merajuk , kaki berlawak , kaki gaduh , or bla bla bla bla . Kawan kita jugak tak tau perangai kita nih macam mana . Maybe they always think kita nih sebegitu perangai , sometimes dorang fikir perangai kita sebegini rupa . Nama pun manusia . Kita tak boleh main aci tak aci dengan orang . Tak boleh nak agak apa yang bermain dalam kotak hati kita dan dia dan mereka dan semua*betulkan shawl* . Thats why sebelum kawan , kita kena tau apa yang dia suka dan apa yang dia tak suka . Itu langkah pertama yang kita semua patut buat supaya dia tak akan berkecil hati dengan kita . Malah dorang besarkan hati dorang . Eh ? Hmmmm*garuk kepala* .

What can i describe about my beloved friends and me :
1) Nur Farahin Roslan .
Dia seorang kawan yang periang dan sampai satu masa aku tak faham dengan perangai dia yang secara tiba-tiba buat muka 'duckface' . Sometimes aku tertanya - tanya dengan diri aku " Aku tersalah cakap ke ? " . That time aku gabra tak tentu pasal . Apa yang aku boleh describe pasal dia lagi ialah dia suka ketawa sensorang . Aku tak tau apa yang bermain dalam fikiran dia sampai boleh dia ketawa . Nak kata aku buat lawak , tak jugak sebab aku bukan orang yang pandai buat lawak . Errrr*garuk kepala* . Hah , part nih yang aku suka . Fain suka dengki aku dengan cara bergurau . Dia akan buat terkejut or tersentap dengan keputusan dia . Sebagai contoh lah , dia ajak aku keluar . Bila aku dah siap lawa -lawa , dia hantar text tak jadi nak pergi . Apakah itu ? Dia buat aku menjerit satu rumah macam orang hilang anak . Lepas tuh , hantar text lagi sekali , dia cakap dia gurau . Nampak kan permainan dia ?*baling teddybear* . That time aku ugut - ugut dia akan sumbat mulut dengan wedges aku yang kotor bolor nih . Aummmm*pegang wedges* .

Orang kedua yang boleh aku describe :
2 ) Nur Umeirah Bt Harun .
*hulur gula POLO* Ehemmmm , sang puteri nih pulak adalah puteri gula POLO . Setiap kali belajar mesti dia hulur gula POLO . Tak sah kalau tade gula POLO dalam kotak pensil omel dia tuh . Eventhough kita orang pernah gaduh besar , kita orang still together . Nampak tak betapa eratnya kami ini ?*muka comel* . Banyak kali jugak kita orang gaduh dan ada perselisihan faham . The bad moment is kita orang kurang bertegur sebelum cuti sekolah untuk Hari Raya . Perit doe*tenung gambar* . Bak kata orang kenangan sentiasa abadi dalam hidup . Yupppp , memang betul . Apa lagi yang aku boleh describe pasal dia adalah Umei seorang yang kaki gembing . Apa itu gembing ? Gembing is kuat menangis . Pantang ada masalah sikit , pasti air mata dia dah turun bak air terjun yang deras . Opps opps*menyorok bawah meja* . Senang cerita air mata dan tuan punya badan tak boleh dipisahkan . But i really respect her because dia boleh selesaikan masalah walaupun dia hanya seorang kanak - kanak yang lahir lima bulan selepas aku . Eh eh ?*lari - lari anak* . Masalah dia sendiri selalu tergendala kerana tak tau nak selesaikan macam mana . Nampak tak permainan dia ? Hahahahaha . . . .

Now , it's my turn to describe myself :
3 ) Its's meeeeeeeeee Nur Amarlina Bt Roosnan .
Actually tak banyak yang boleh aku describe pasal diri aku . Apa yang boleh aku describe is aku seorang yang garang . Pantang ada orang mengata pasal aku , pasti orang itu akan menerima sedas kata - kata yang menyedarkan diri daripada mulut puaka aku nih . Lewls*julingkan mata* . Apa yang you all patut tau is aku peminat tegar leopard pattern . Aummmmm*gaya leopard* . Ini semua adalah pengaruh daripada tweetpeymes , Kak Yayan or Izyan Yayan . I really adore her style . Simple , berhijab and look adorable for other people . Awesome babe*cium lappy* . Aku seorang yang tak amik pedulik apa yang orang nak cakap . Sometimes tuh kisah jugak sebab life aku . Tak boleh nak buat donno je nanti orang kata kita tade perasaan pulak . One more thing , aku nih bakal bini Akeem*hentak kepala* . Ini semua pengaruh daripada kata - kata Shahril lah . Tengok aku dah terikut - ikut . Nih kalau Wawa tau , mampus aku . Dia baling kuali besar dengan minyak yang tengah panas dari Bukit Dahlia . Hamaigaddddd*pakai topeng* .  Nothing special about me . I'm just like i am . Do accept me as i am . Thank you . . . .*baling tomato* .

Kesimpulannya , kita tiga orang pernah mengalami masalah and still together being firend . Tak kisahlah sebesar mana pun masalah kau dengan kawan kau , selesaikan cara baik . Jangan dengar sangat dengan orang luar . Bila kau dah kenal background dengan perangai dia , kau tak akan alami sebarang masalah dengan dia . Kau akan sentiasa bahagia dengan kawan - kawan yang kau sayang . Apperciate them !


                                    

Note : Jangan menghukum seseorang daripada luaran dan ingat kita tade hak mutlak untuk menghukum orang*turn on lagu Sudah Cukup Sudah* .


Much love ,
Nana :) x


Labels:



Copyright ©.Layout by:Evangelista. Navigation thingy by Wanaseoby . All rights reserved.